سید رفیع حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرکت بینالمللی «زیبادید مکران» با راهاندازی نخستین خط تولید فرم عینک در ایران، گامی نوین در صنعت عینکسازی کشور برداشته و این مجموعه که در منطقه آزاد چابهار فعالیت میکند، نهتنها استانداردهای جهانی را در تولید رعایت کرده، بلکه با ارائه محصولات باکیفیت و مقرونبهصرفه، جایگاه ویژهای در بازار داخلی پیدا کرده است.
وی بیان کرد: این شرکت در تلاش است با بومیسازی مواد اولیه و توسعه فناوریهای نوین، صنعت عینکسازی کشور را به خودکفایی برساند.
رئیس هیئتمدیره شرکت بینالمللی «زیبادید مَکُران»، با اشاره به روند توسعه این شرکت گفت: تعهد اولیه ما برای اشتغالزایی ۱۶ نفر بوده، اما ظرفیت افزایش این تعداد به ۵۰ نفر نیز وجود دارد.
وی با تأکید بر کیفیت بالای محصولات این شرکت افزود: فریمهای تولیدی ما به دلیل کیفیت مناسب و قیمت رقابتی، توانستهاند بهسرعت در بازار داخلی جایگاه خود را پیدا کند. قیمت محصولات ما ۴۰ تا ۵۰ درصد کمتر از نمونههای مشابه خارجی است که عمدتاً در ترکیه و چین تولید میشوند.
حسینی با اشاره به تلاشهای این مجموعه برای بومیسازی مواد اولیه عنوان کرد: در حال حاضر مواد اولیه مورد نیاز از سوئیس وارد میشود، اما با توجه به ظرفیتهای پتروشیمی کشور، در حال اجرای فرآیند مهندسی معکوس برای تولید داخلی این مواد هستیم. در صورت موفقیت این طرح، امکان تولید مواد اولیه در داخل کشور فراهم شده و وابستگی به واردات کاهش خواهد یافت.
وی همچنین از اجرای پروژه تولید دستههای آنتیباکتریال برای عینکها خبر داد و گفت: این فناوری برای جلوگیری از انتقال آلودگی از طریق عینک طراحی شده و پیشبینی میشود اوایل سال آینده به مرحله تولید برسد.
رئیس هیئتمدیره شرکت «زیبادید» با اشاره به نقش این مجموعه در اشتغالزایی منطقه اظهارکرد: تمام کارکنان این شرکت از نیروهای بومی منطقه چابهار هستند و آموزشهای لازم برای مهارتآموزی آنها در حین کار ارائه شده است. علاوه بر این، تفاهمنامهای با سازمان فنیوحرفهای منعقد شده تا کارخانه بهعنوان کارگاه آموزشی برای تربیت نیروی متخصص در صنعت تولید عینک مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به طراحی فریمهای عینک بر اساس ویژگیهای صورت ایرانی، گفت: واحد تحقیق و توسعه ما هنگام طراحی فریمهای عینک، آناتومی صورت ایرانی را در نظر میگیرد تا محصولی مناسب برای مصرفکنندگان داخلی تولید شود. در عین حال، برای صادرات، مدلهای متناسب با بازارهای هدف طراحی خواهند شد.
حسینی تأکید کرد: با توجه به برنامههای توسعهای این شرکت، علاوه بر تأمین نیاز داخلی، در آینده نزدیک میتوانیم در بازارهای صادراتی نیز حضور داشته باشیم.